Stol pun hrane (Ilustracija)/ Foto: Hina

Prerađena hrana povezana je s rakom, ovo ne bi trebali jesti

 Francuski znanstvenici objavili su u četvrtak studiju u kojoj se rizik od obolijevanja od raka povezuje s konzumacijom industrijski prerađene hrane, osobito “ultraprerađene” hrane poput industrijski proizvedenog kruha, kolača i pilećih medaljona, prenose mediji.

U studiji objavljenoj u britanskom časopisu British Medical Journal obuhvaćeno je 105 tisuća ljudi. Znanstvenici s pariškog sveučilišta Sorbonne Paris Cite sugeriraju u studiji da se sa sve većom konzumacijom industrijski prerađene hrane povećava i rizik od obolijevanja od raka.

Taj se zaključak iznosi vrlo oprezno, ali stručnjaci upozoravaju da je zdrava hrana najbolja za izbjegavanje rizika od zloćudnih bolesti, prenosi BBC.

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) ranije je objavila da je prekomjerna težina nakon pušenja drugi najveći rizik za zdravlje, te da industrijski prerađena hrana doprinosi riziku dobivanja raka.

Francuski znanstvenici su se usredotočili na “ultraprerađenu” hranu – u studiji su tijekom pet godina pratili zdravstveno stanje uglavnom sredovječnih žena. Rezultati pokazuju da se rizik od raka povećao za 12 posto na svakih deset posto povećanja udjela “ultraprerađene” hrane u jelovniku.

“Ti rezultati sugeriraju da bi brzo povećanje udjela konzumacije ultraprerađene hrane moglo sljedećih desetljeća dovesti do porasta broja slučajeva raka”, navode znanstvenici.

Oni međutim dodaju da se ti rezultati trebaju “potvrditi na drugim velikim” studijama, te da su potrebna dodatna istraživanja kako bi se utvrdilo koji su uzroci moguće povezanosti industrijske hrane i slučajeva raka. Ova je studija daleko od toga da bude konačna potvrda povezanosti raka i konzumacije industrijski prerađene hrane, navodi BBC.

Fenix-magazin/IM/Hina

 

Povezano

SVJEDOČANSTVO O ŽENSKOJ SNAZI: Franjevački centar u Sarajevu ugošćuje projekciju filma „Prova, kora i pokora“
rišđet
RIŠPET OBJAVIO NOVI SINGL: ”Jel me voliš ka ja tebe” s porukom jačom no ikad!
Ante Balen / Foto: Camerata.hr
“PARK EMOTIVNIH GOSPOĐA”: Ante Balen objavljuje novi singl „Park emotivnih gospođa”
NAJEŽIT ĆETE SE: Stijepo Gleđ Markos oduševio publiku Arene Zagreb emotivnim otvaranjem koncerta „Progledaj srcem 2026“
NIKOLA DOMINIS: Htio sam svima prenijeti što sam doživio!
POSVETA NAJVEĆOJ LJUBAVI: Jakov Petričević kroz pjesmu i stihove oživio uspomene na toplinu obiteljskog doma