Otvoren stečaj nad portalom i novinom “udbaške desnice”, koji su imali pomagače u Njemačkoj

Trgovački sud u Zagrebu u petak je otvorio stečajni postupak nad tvrtkom Portal Dnevno d.o.o, izdavačem portala Dnevno.hr te je za 4. srpnja zakazao ročište za ispitivanje tražbina vjerovnika te tvrtke s utvrđenim dugom od 7,69 milijuna kuna.

 

Rješenjem koje potpisuje sudac Mislav Kolakušić pozvani su izlučni vjerovnici da u 60 dana od objave oglasa o otvaranju stečajnog postupka obavijeste stečajnog upravitelja Zvonimira Bodrožića o svom izlučnom pravu, pravnoj osnovi izlučnog prava te da označe predmet na koji se njihovo izlučno pravo odnosi.

Sudsko rješenje uslijedilo je nakon što je Michael Ljubas, vlasnik i direktor Portala Dnevno d.o.o još u listopadu prošle godine objavio prijedlog za otvaranjem predstečajnog postupka zbog “prijeteće nesposobnosti za plaćanje” i utvrđenog duga koji se tada približio iznosu od osam milijuna kuna.

U priloženom popisu imovine i obaveza Portala dnevno d.o.o. navodilo se kako ta tvrtka nema nepokretnu imovinu, vrijednost pokretne imovine iznosi samo oko 20.000 kuna te kako ta tvrtka ima potraživanja od oko tri milijuna kuna. Navodilo se da taj dužnik nema novca na računima, odnosno da je račun blokiran te da su prosječni mjesečni troškovi poslovanja tijekom prošle godine iznosili 534.312 kuna mjesečno.

Ljubasov prijedlog uslijedio je nakon što je na Trgovačkom sudu u Zagrebu početkom rujna prošle godine održana rasprava o uvjetima za otvaranje stečajnog postupka. Ljubas je na tom ročištu rekao da je još krajem veljače bio plaćen utvrđeni dug tvrtke od oko 615.000 kuna te je potvrdio da je tvrtka u novoj blokadi koja do početka rujna iznosila oko 8,3 milijuna kuna, ali i da je najveći vjerovnik Constans DK spreman otpisati dio duga i preuzeti vlasnički udio u Portalu dnevno d.o.o.

Prema podacima u sudskom registru, najveći vjerovnik Portala dnevno je tvrtka Constans DK, registrirana za poslovanje nekretninama, projektiranje i građenje kojoj je direktor Gordan Vojnić, ujedno i predsjednik uprave Elektroprometa, tvrtke koja se povezuje s Ljubasom koji je i predsjednik njezina Nadzornog odbora.

Portal Dnevno, tvrka registrirana kao “dioničko društvo za javno informiranje”, osnovana je u travnju 2010. kada je i pokrenut istoimeni portal. Temeljni kapital bio je 20.000 kuna, a kao osnivač je navedena tvrtka Chic turizam.

Osim portala Dnevno.hr Ljubas je vlasnik lista 7dnevno, a ti su mediji u posljednjih nekoliko godina često bili prozivani zbog govora mržnje. U posljednjih petnaestak godina Ljubas je u medijima bio prozivan za sumnjivu privatizaciju Elektroprometa te je, između ostaloga, bio spominjan i u aferi povezanoj s navodnim pokušajem preuzimanja RIZ Odašiljača.

Paskov djeli Dnevno
Dnevno se rasparčavalo i na Danu državnosti u Frankfurtu, kada je njihov dopisnik Zoran Paškov izmislio fizički napad na sebe

Protiv Dnevnog tužbe i iz Njemačke

Zbog iznošenja laži, kleveta i neistina, Dnevno je više puta bilo tuženo i iz Njemačke. Najviše puta ih je tužio i na sudu dobio urednik inozemnog izdanja Večernjeg lista Stipe Puđa.

U nizu od čak sedam sporova koje je pokrenuo ili još vodi protiv portala Dnevno i 7 Dnevno te njihova bivšeg glavnog urednika, Puđa je na sudovima u Zagrebu i Sesvetama zasad okončao pet dobivenih sporova. Prema sudskim presudama sudova iz Zagreba i Sesveta, Dnevno je dužno Puđi isplatiti već više od 100 tisuća kuna plus zatezne kamate. Upitno je nakon odlaska Dnevnog u stečaj, hoće li Puđa ikada naplatiti od Dnevnog. No, u svakom slučaju sudske presude koje je dobio protiv tog portala kojeg se u Njemačkoj povezivalo sa tzv. “udbaškom desnicom” su mu kakva takva satisfakcija.

Među nezavršenim sporovima protiv Dnevnog je i kazneni postupak kojeg je Puđa pokrenuo protiv ranijeg glavnog urednika portala Dnevno Nikice Govića. Kako je i izjavljivao, kaznenim postupkom protiv Govića,  Puđa uz ostalo želi otkriti tko se krije iza napada “udbaške desnice” na njega. A ti napadi su uglavnom plasirani kroz tekstove koji su, prema iskazima zastupnika Dnevnog na sudu, potpisivani pseudonimima imena Domagoj Madžar i ostali. A u njima su pravi Hrvati proglašavani udbašima kako bi se prikrio trag pravim udbašima koji su glumili velike Hrvate ili su bili ratni dezerteri bježeći iz rata u München, Frankfurt, Berlin, …

Odlazak u stečaj Dnevnog, sigurno neće obradovati naručitelje tih tekstova kao i njihove polupismene dopisnike iz Njemačke poput Zorana Paškova iz Frankfurta i ostalih. Pretpostavlja se kako je većina tekstova iz Njemačke, u kojima su ponavljane Paškovljeve izmišljotine i neosnovane optužbe zbog kojih mu je njemački sud u Frankfurtu zabranio svako daljnje iznošenje neistina protiv Stipe Puđe, stizala iz istih kvazidesničarskih krugova koji su bili vezani na Dnevno. Budući je u tom krugu bilo lažnih emigranata, ratnih dezertera i suradnika Udbe koji su surađivali sa Dnevnim, ne čudi što je pisanje tog portala i njihova tjednika, koji su glumili ekstremnu desnicu bilo u Njemačkoj kao i Hrvatskoj razotkriveno kao pisanje “udbaške desnice”.

Fenix Magazin/SIM/Hina

 

Pogledajte drugo

LJUDI

SJEVERNA RAJNA- VESTFALIJA: Ukinuta obveza nošenja ovih maski u javnom prijevozu

U lokalnom javnom prijevozu u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji od subote ne postoji obveza nošenja maske FFP2 …